Benvinguda del Dr. Antoni Marimon i Riutort, president de la Fundació Emili Darder
L’extraordinària personalitat d’Emili Darder i Cànaves, darrer batle republicà de Palma, cada vegada és més coneguda per la ciutadania de les Illes Balears com a símbol d’honestedat, eficàcia i compromís amb el progrés social i l’autogovern illenc.

La Fundació Emili Darder, creada a Palma el 1987, ha contribuït a difondre la vida i el pensament d’aquest metge i polític preocupat pel benestar dels seus conciutadans i per la difusió de l’educació i la cultura.

D’acord amb aquests principis, i sempre des d’una òptica progressista i nacionalista, la Fundació Emili Darder ha promogut i promou conferències, jornades, commemoracions i altres activitats. També edita la col·lecció de llibres Coneixements, realitats i perspectives.

Com deia Emili Darder, el fonamental per a la humanitat són els ciutadans i no hi ha més que un mitjà per fer ciutadans, que és la cultura. Així, la tasca bàsica és “fer cultura, cultura i cultura”.

Amb la contribució de tots podem continuar la tasca iniciada per Emili Darder i anar construint un país més lliure, just, solidari i en harmonia amb la natura.

Antoni Marimon Riutort,
President de la Fundació Emili Darder